vrijdag 11 september 2015

Storing in mail vanuit Parnassys

Beste ouders,

Ons administratiesysteem heet ParnasSys, daar staan alle gegevens van onze leerlingen in. Via dit systeem kunnen we ook mails versturen. Helaas zit daar de afgelopen twee weken een storing. Sommige mensen hebben geen mail ontvangen. Ik heb contact opgenomen met ParnasSys en ze zeiden het volgende:
“E-mails naar adressen beheerd door KPN komen sinds enige dagen minder goed aan dan voorheen. Dit is een probleem dat door KPN bevestig en erkend is en er wordt aldaar hard gewerkt aan een oplossing. Dit kan in de tussentijd leiden tot mail die niet aankomt en afkeurberichten in uw email aangaande mailtjes verstuurd naar de volgende domeinen: @hetnet.nl @kpnmail.nl @kpnplanet.nl @planet.nl @telfort.nl @wxs.nl De blokkades op het afleveren zijn tijdelijk en zullen binnen enige dagen weer verdwijnen.”

ParnasSys heeft aan hun kant de blokkades opgeheven. En ze gaven ook de tip om u volgend stappenplan te geven, zodat u dit probleem in de toekomst ook niet zult hebben.
“Stuurt u ze onderstaand stappenplan voor gebruikers van gratis maildiensten van microsoft met het verzoek deze te doorlopen ter voorkoming van herhaling:
- Log in op uw webmail. -
- Klik op het tandwieltje rechts bovenin naast uw naam. -
- Klik op options -
- Klik op safe and blocked senders (onder preventing junkmail) -
- Klik op blocked senders en kijk of u daar adressen van ParnasSys.net ziet staan en haalt u ze daar weg. -
- Gaat u terug naar safe and blocked senders -
- Klik op safe senders (bovenin links) -
- Vul bij ‘Sender or domain to mark as safe’in: ParnasSys.net en klik op add to list.”

Als jullie na deze handelingen nog steeds geen Jinfo ontvangen, horen wij dit graag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten